Related Posts with Thumbnails

- thanks kawan -

July 23, 2010

binatang pun ada otak

pernah tak korang dapat some news yang buat korang terkejut and speechless?
tu la yang aku rasa for whole this week...
masalahnya bukan datang dari aku or my family..
but, diorang ni kawan-kawan yang pernah jadi sebahagian dari hidup aku la...

the news plak bukannye datang once..
but 3x a weeks...
mana la aku x shock giler..
2 big case in one week...
dah la minggu ni kolej aku bz dengan malam gala bestari..
dulu they all buat biasa2 je malam gala ni...
but this year diorang combine MPP dengan kelab kebudayaan
so it might be a big event for the year la...
dengar citer ade press conference esok... huhuhu
boleh la aku tebeng (read : tayang) muka esok... hahahaha

okay.. berbalik pada hot+badnews yang aku dapat tadi...
lets me explain one by one..


1ST CASE

benda ni memang aku duga but aku tak jangka... (eh korg faham ke apa aku cakap ni?)
cite ni pasal ex-roomate aku masa diploma dulu..
aku tak pernah cerita lagi pasal minah sorang ni kat sini..
sebab aku malas nak reveal pe yang dia buat...
tapi sekarang ni alang2 dah ramai yang tahu...
so i let it be...

kelmarin aku ada chatting ngan my ex-roomate yang agak rapat ngan minah ni..
dia tanya aku pasal kes ni..
actually nama minah ni Liza..
dia ni one of my best friend dulu..
dia ni budak Johor gak..

but lepas aku abis dip dulu..
dia ada lagi setahun coz dia daftar lambat dari aku..
we all memang close sampai ada satu masa kitorang hampir2 putus member disebabkan bf dia selalu sangat tanya and puji aku?
punya la bangang si bf tu..
si Liza ni sikit punya cntik.. takkan la dia nak kat aku kan...
let it be...
minah ni memang sosial lepas masuk kolej..
maybe culture shock sebab dia cakap mak dia jarang bagi dia keluar jauh dari kampung...
so bila dah jauh sikit dari mak.. dia mula la rasa bebas..
masa we all serumah dulu.. dia xde la liar sgt..
maybe sebab dia malu ngan roomate yang lain kot..
walau dia keluar date.. dia tetap balik...
tapi lepas aku abis dip..
dia duduk ngan classmate dia...
perangai dia makin liar sebab classmate dia ni xde la care sgt pasal dia...
lagipun diorg anggap dia kakak coz umur dia tua sthun than me...
tapi aku x pnh anggap dia kakak pon.. hahahah

masa aku sambung degre.. ada gak aku ajak dia duk serumah ngan aku..
tapi dia xnak.. maybe sebab bengang ngan aku.. (adala sebb lain)
so.., aku pun malas nak amik port...
sejak tu we all jadi renggang...
aku jarang dapat jumpa dia coz dia duk kat blok A
aku plak duk blok B...

masa dia final sem baru aku mula rapat balik ngan dia...
masa tu dia tgah ada prob...
dia x tau nak cite kat sape sebab aku je yang slalu dengar prob dia dulu..
so.., bkan senang nak trust org kan...

that time dia cite kat aku dia dah kawen... tapi kat siam la...
aku memang terkejut gile but aku buat cool je...
selang 2 3 hari dia datang bilik aku plak...
then dia gtaw dia dh pregnant..
aku memang bengang giler... but aku still act cool...
aku suruh dia daftar kahwin dia...
but dia takut...
bila aku suruh dia gtaw family dia pun dia xnak...
so.. aku jadi tambah bengang...
si jantan keparat tu pun sama je perangai..
time buat projek sanggup sehidup semati...
bila dah susah.. mula r gelabah...

dua tiga hari lepas aku ada chat ngan ex-romate aku, Muni.. yang sama class ngan si Liza ni..,
dia tanya aku bout Liza...
at 1st aku nak cover lagi la...
lepas tu bila dia bgtau yang anak Liza ada kat one of our member,Mira...
aku terus shock giler...
and bertambah2 bengang...
aku rasa nak sepak2 je Liza n hubby dia tu...
actually liza ada msg aku...
dia kata nak pinjam duit...
kalau sikit boleh la kau tolong...
ade ke patut mintak sampai 500..
ko ingat aku da keje?
camla aku kaya sangat kan...

tetiba plak aku dengar anak dia kat sini ngan Mira..
lagi la aku bengang...
MUni bgtau aku yang Liza n laki dia hantar anak dia suruh mak mira jaga..
tapi pas2 dua2 x jenguk2 pun budak tu...
aku dengar citer si Liza tu kena kurung ngan family dia kat Johor...
yang laki dia aku tak tau la plak ke mana...
cari pompuang lain kot... memang kuang ajar la...

budak tu x sampai setahun lagi hidup dah huru-hara...
dah la x pernah bawa g klinik...
mykid pun ntah ada ntah tidak...

family si Liza plak satu hal...
dah budak tu still darah-daging dia...
xde plak inisiatif diorang nak jaga ke apa ke...
sian aku tengok dak kecik tu...
x pasal2 jadi mangsa keadaan...
rasa2 korang la...
apa aku apatut buat ek kat dua org makpak yang x de ati perut ni?
pangang? sula? ke tembak je?
geram betul aku...

another story aku sambung lain entry la..
dah panjang sangat dah.. hhuhuhu~
~DAMN~




* bintang kecik :
semoga semua ni jadi pengajaran
buat aku and semua...


No comments: