Related Posts with Thumbnails

- thanks kawan -

January 29, 2010

Budak-budak yang lahir tahun 80-an



kalau kita tengok budak² sekolah sekarang..
x sama macam kita dulukan..
pada budak² yang lahir tahun 80-an mesti ingat benda² ni masa skolah rendah dulu..

check it out:


1.) pembaris ada air
- masa ni sapa yang ada pembaris camni memang hebat la..
tgah² pembaris tu ada air ngan golddash warna warni..
pembaris tu pulak ada dua side, satu untuk garis lurus.. satu lagi yang bergigi..
*yg ni aku pernah beli la.. memang cam jakun je.. haha



2.) Dindang, Jojo
- dalam banyak² cikedis (read : junk food) uang ni la yang paling famous..
dalam ada coklat 5 biji biskut coklat dan mainan..
*masa ni kalau ada iklan kat tv mesti aku ngan adik² sibuk nak beli..
adik aku, angah suka sangat dgn biskut coklat tu.. bukan dia nak mainan pon. pelik aku..




3.) buku bergambar kat library
- kalau pergi library mesti cari cerita yeng bergambar and pinjam buku untuk program nilam je.
* masa aku kat kedah dulu famous buku cerita dongeng.. bukan dongeng biasa tau, tapi dongeng yang lebih kurang macam hikayat la..
aku tak ingat sangat semua.. yang paling aku ingat tajuk dia
"kenapa matahari tinggi dan kenapa pungguk rindukan bulan."
kalau korang nak tau ym aku.., nnt aku cerita.. detail ok.. haha

4.) RMT
- korang ingat lagi tak? kalau x ingat baik korang masuk skolah balik..
makanan RMT tu biasa je. biasanya untuk murid yang dari family berpendapatan rendah,
tp budak² yang kaya pun sibuk jugak nak join sebab nakkan air kotak.. haha
*penah gak sekali dua aku join.. hehe

5.) kotak pensil
- masa ni trend kotak pensil yang boleh buka depan belakang.
pastu kat tengah² ada shapener.
* aku ada beli warna pink.. haha

6.) dalam kelas mesti ada pembaris kuning panjang
- pembaris tu x pernah guna pon..
buat hiasan kat blackboard je aku rasa..,
*masa rehat budak² kelas aku buat main je, pas2 patah guru besar beli baru.. haha



7.) Main game 2D.
-super contra, super mario, street fighter, sume pakai tape.
*bagi aku game² ni lagi best sebab sampai sekarang aku cari game battle city for ps2 tapi xde.. fav game aku tu.. sape² yang ada tu pas² kat aku ye.. hehe

8.) lawan pemadam
- pemadam petak, putih n ada gambar
* aku paling geram main pemadam ni sebab selalu kalah. sanggup beli extra pemadam masa tu sebab satu untuk padam n satu untuk main. selalunya aku beli sebab gambar katun kat pemadam tu.. haha



9.) kartun
- masa ni kartun sume best bagi aku, tomatoman, gaban, thundercats.. sekarang dah xde dah.
* side efek tgok cite thundercats - bila nampak nampak spotlight funfair kat langit waktu malam mesti ingat tu cahaya thundercats.. tol x? haha

10.) BCG
- masa ni memang la lawak. sebelum kena cucuk muka semua macam nak kena dera.
yang nangis pun ada. lepas kena cucuk siap boleh gelak² plak.. apahal..haha
* masa ni aku main tolak² ngan member aku sampai habis orang dah xde orang nak tolak,, tapi syil kitorang bertolak² dua orang sebab tak nak kena cucuk. pastu nurse tu pujuk bagi gula² baru kitorang nak.. haha ape kes.


banyak lagi la kalau nak di ceritakan.. tapi yang nyata life budak² zaman sekarang memang x sama la cam kita dulu..
tu belum citer bab² permainan dulu vs sekarang..
lagi banyak beza.. nanti la aku ulas lak pasal tu.
esok aku nak enjoy.. tido dulu yek...

~nitezz~

* bintang kecik :
selamat pengantin baru fana.. sori beb x dapat pegi majlis nko..aku nak sambut thaipusam kat sini.. haha

No comments: